Doručování zásilek

Doručování zásilek je nový typ služby, který Liftago nabízí svým zákazníkům. Firemní klienti mohou ve svém objednávacím rozhraní Liftaga objednat doručení zásilky, ale stejně tak mohou učinit i standardní zákazníci jen z aplikace, a to pomocí speciálního požadavku při objednávání. Pro řidiče je poznávacím znamením této služby zobrazení speciálního znaku 📦.

Jakou zásilku lze očekávat?

  • Předměty, jejichž hmotnost není větší než 20 kg a rozměr nepřesahuje 55 × 45 × 25
    (délka x šířka x výška).
  • Zásilku zabalenou tak, aby byla chráněna proti ztrátě či poškození, nemohla poškodit
    jiné zásilky, dopravní prostředky a nezpůsobila újmu na zdraví personálu dopravce
    nebo jakýmkoli třetím osobám.
  • Jídlo, které je zabaleno tak, aby nepoškodilo vůz nebo převozové boxy, a aby nebylo cítit.

 

Před jízdou je nutné sundat TAXI označení a při jízdě nesmí být použit taxametr.

 

Proces vyřízení objednávky:

Postup:

  1. Reagujete stejně jako při osobní přepravě (cena a čas dojezdu). Cenu vybíráte z tarifů, které jsou předem definovány pro jednotlivá města. Zakázku vyhrává nejnižší nabídka, v případě shody ta nejrychlejší. Pro zakázky je plošně definována nejnižší i nejvyšší možná cena tak, aby se předešlo prodělečným jízdám.
  2. Jakmile dorazíte na místo vyzvednutí, zavolejte odesílateli a domluvte se na převzetí.
  3. K balíčku by Vám měl odesílatel předat kontakt na adresáta. Pokud Vám ho nepředá,
    vyžádejte si ho.
  4. Adresát dostává předem sms s informací o doručování s Vaší polohou. Až dorazíte na
    místo
    adresáta, spojte se s ním a předání si domluvte
  5. Při doručení objednávku ukončete a naúčtujte.

 

Co dělat, když příjemce není k zastižení a nelze zásilku doručit?

  • V případě, kdy je odesílatelem zákazník, je třeba zavolat zpět objednateli, informovat ho o nedoručení a navrácení zásilky, včetně platby za cestu zpět. Až při vrácení zásilky je zakázka ukončena a zadána cena dle taxametru.
  • Vrácení zásilky je dodatečně zpoplatněno, což znamená, že objednávku dopravce ukončí a zúčtuje až při vrácení zpět zákazníkovi (objednateli), tzn. včetně částky za cestu zpět. Pokud se zásilku nepodaří předat ani odesílateli, spojte se zákaznickou podporou Liftaga.
  • V případě zakázek od partnerských firem s více zastávkami máte možnost označit v aplikaci situaci, kdy není příjemce zastižen. Aplikace v tu chvíli automaticky přidá k jízdě návrat k odesílateli a adekvátně upraví i cenu jízdy.

 

Standardy Liftago Řidiče

Tento dokument je souborem základních očekávání od chování řidičů Liftago. Jeho respektování je základním
předpokladem naší spolupráce a klíčovým komponentem, jak si udržet stálé zákazníky.

Standardy pro přepravu zásilek

  1. Po vyhraní jízdy vyražte na místo vyzvednutí zásilky.
  2. Pokud není v poznámce definovaná přesné místo vyzvednutí – spojte se s odesílatelem a
    informujte se, sledujte poznámku v aplikaci, případně kontaktujte, kde si máte zásilku vyzvednout.
  3. Pro zásilku si osobně zajděte, v některých případech může být nutné zajít na recepci do patra,
    kde je nutné ji osobně převzít.
  4. Příjemce nemusí čekat na místě, proto může být nutné zajít znovu na recepci (pokud není uvedeno
    v poznámce jinak), případně se s příjemcem spojte a domluvte předání zásilky.
  5. Po osobním předání zásilky – jízdu v aplikaci ukončete.
  6. V případě, že příjemce po 5 minut nereaguje na 2 telefonní hovory a nikdo v okolí (recepce/podnik)
    není schopen pomoci, spojte se s odesílatelem ohledně dalšího postupu. Pokud zásilku nebude
    možné předat, odvezte ji zpět odesílateli s navýšením ceny přepravy o původní částku.
  7. V případě že by nereagoval ani odesílatel, spojte se se zákaznickou podporou Liftago.

 

Co je potřeba, abyste mohli zásilky převážet?

    • Vlastnit koncesi na tzv. malou nákladní dopravu – do 3,5 t.
    • Jak získat: Podat žádost na živnostenském úřadu + uhradit správní poplatek 500,- Kč
      – zpracování žádosti trvá cca 30 dní.

 

←Zpět na Přeprava zásilek
←Zpět na Otázky a odpovědi