Tiskové zprávy

Přesné doručení ve stejný den. Liftago zrychluje přechod firem do online prostředí

30. 4. 2020

Zákazníci stále častěji preferují obchody s možností doručování zboží až domů. Svědčí o tom nárůst poptávky po standardní balíkové přepravě stejně jako po doručování ve stejný den. Liftago zaznamenalo nárůst počtu převezených balíků z měsíce na měsíc z jednotek tisíc na desítky tisíc a objem dále roste. Liftago, které svou službu pro doručování spustilo s partnery jako Alza nebo Shoptet, nyní vychází vstříc i e-shopům a firmám, které se do online prostředí teprve chystají. Ty mohou přes Liftago doručovat expresně nebo hromadně různými způsoby – automaticky nebo nově také manuálně přes jednoduché tabulky závozů bez nutnosti systémového propojení. Jde o rychlé řešení, kterým Liftago vykrývá potřeby malých i velkých obchodníků. Doručuje pro ně vše od elektroniky, květin, potravin, drogerie po jídlo a další zboží – na minuty přesně a v tentýž den.

Větší i menší obchodníci si musí nově, vzhledem k aktuální epidemii, poradit v situaci, kdy jejich kapacity nemusí stačit na zvýšenou poptávku po rozvozu jejich zboží. Zároveň lepšími službami pro zákazníky kompenzují ztracený byznys – ať se jedná o expresní doručování nebo hromadné zásilky na přesný čas ve stejný nebo další den.

„Před krizí jsme si mysleli, že naplňovat naši vizi v oblasti doručování potrvá roky. Krize, která teprve začíná, nám podrazila načas nohy v taxících, ale logistiku paradoxně velmi urychlila. Hlásí se nám desítky firem každý týden, typicky špičky ve svých oborech. Díky Liftagu získávají podstatně rychlejší a přesnější službu doručování, které krásně doplňují jejich stávající možnosti. Lepší služby jim pomáhají v horších časech koncentrovat tržní poptávku na sebe a uspět,“ říká Ondřej Krátký, ředitel Liftaga. Jeho společnost již rozvezla více než 20 000 balíčků a jejich počet strmě roste každý týden. Stejně jako počet společností, které rozvoz využívají.

Menší firmy získaly možnost dál fungovat

Mladé spolumajitelky Jana a Markéta se těšily fungujícímu květinovému ateliéru. Šok z nouzového stavu přinesl potřebu okamžitě spustit e-shop s možností doručování. Pro expresní rozvoz používají Liftago přes mobilní aplikaci nebo firemní web a pro hromadné závozy na druhý den používají závozové tabulky, které posílají do Liftaga e-mailem. Rychlou reakci na aktuální situaci provedli i majitelé úspěšné pražírny kávy Candycane. Během krize spustili vlastní e-shop. I když mnoho jejich kavárenských klientů mělo zavřeno, doručovali praženou kávu přímo domů nebo do firem. Pro zásilky v rámci jednoho města však nechtěli, aby zboží mířilo přes depo balíkového přepravce, a tak začali tyto zásilky posílat přímo přes Liftago – šetří tak zbytečně najeté kilometry při doručování a zboží se dostává k zákazníkům čerstvější a ve stejný den.

Největší hráči na trhu elektroniky využívají Liftago ve více městech

Tým Mobilní Pohotovosti implementoval expresní doručování do hodiny přes Liftago naráz v 8 městech. Z rychlého doručení pak udělali konkurenční výhodu a spustili velkou kampaň, kterou můžete vidět i v televizi. Alza.cz původně začala Liftago využívat jen jako expresní doručení z jedné pobočky. Po dobrých zkušenostech však rozšířila spolupráci i na hromadné rozvozy z poboček ve více městech a dál pokračuje v prohlubování spolupráce.

Rohlík spustil službu, která stojí kompletně na rozvozu přes Liftago

Flexibilní logistiku začlenil i přední hráč potravinového e-commerce – Rohlík.cz. Ten využívá Liftago na posílení doručovacích kapacit a u nově spuštěné služby Rohlík Bistro funguje výhradně přes Liftago – v Praze i Brně. Rohlík Bistro, které nabízí chlazená jídla z předních restaurací, odstartovalo v podstatě přes víkend a rychle si našlo mnoho spokojených zákazníků. Tyto hromadné rozvozy v časových slotech pak využívá i gastro skupina Zátiší Group přes své Fresh & Tasty nebo síť obchodů s kvalitními potravinami Sklizeno.

Spuštění e-shopu s expresní přepravou může být velmi rychlé

Více než polovina e-shopů v ČR běží na platformě Shoptet. Pokud tedy někdo chce přejít se svým obchodech nebo produkty do online prostředí, tak není nic jednoduššího, než si vyzkoušet klidně i bezplatnou verzi jejich produktu. Pro Shoptet pak vývojáři z Topmonks vytvořili doplněk, který umožňuje objednávat expresní přepravu přes Liftago. Jeho implementace vyžaduje pouze pár kliknutí a není nutná znalost programování. Již nyní se plánuje i rozšíření možností doplňku o hromadný rozvoz více zásilek. Shoptet s napojením na Liftago využívá například Lihovarek.cz, prodejce českých destilátů, nebo Virunga, obchod s exotickými plody.

← Zpět na archiv