Jaké dokumenty potřebuji pro výkon jízd?
- Živnostenský list (koncese)
a) Pro přepravu osob je třeba vlastnit živnostenský list na koncesovanou živnost „Silniční motorová doprava – osobní provozovaná vozidly určenými pro přepravu nejvýše 9 osob včetně řidiče“
b) Pro rozvoz zásilek potřebuje mít živnostenský list na koncesovanou živnost „Silniční a motorová doprava – nákladní provozovaná vozidly o největší povolené hmotnosti nepřesahující 3,5 t.
O tato živnostenská oprávnění můžete žádat u kteréhokoliv obecního živnostenského úřadu. - Žlutá karta (Zelená karta pro Slovensko)
Průkaz řidiče taxislužby je nutné oprávnění pro přepravu osob, bez tohoto oprávnění nelze přepravu osob vykonávat.
Žlutou kartu si můžete zajistit na každém úřadě s rozšířenou působností v místě vašeho bydliště. Pro získání není třeba skládat žádné zkoušky. - Výpis z evidence vozidel taxislužby (osvedčenie vozidla taxislužby pro Slovensko)
Váš automobil musí být zaregistrován v evidenci vozidel taxislužby. Registrace vám bude vyhotovena na úřadě s rozšířenou působností v místě vašeho bydliště či místě podnikání. Výpis z evidence vozidel vám bude vydán při zápisu do evidence.
Řidičský profil
Řidiči musí ve svém profilu uvádět aktuální a pravdivé informace o sobě i svých vozech a poskytovat níže zmíněné obrazové materiály v náležité kvalitě.
Do řidičské profilu bude třeba vyplnit následující informace:
- Kontaktní údaje – Jméno a příjmení, telefonní číslo, email, město, ve kterém budete s platformou spolupracovat
- Dokumenty – fotografii „Žluté karty“, fotografii řidičského průkazu, fotografii výpisu z evidence vozidel taxislužby, vaši osobní fotografie, fotografie malého technického průkazu, fotografie vašeho vozidla s viditelnou SPZ
- Informace o vozidle – SPZ, značka, model, typ, rok výroby, barva
Následně bude třeba si v aplikaci vyplnit fakturační údaje (IČO, název a adresa provozovatele vozidla) a platební údaje.
Akceptace a poplatky
Akceptace je procentuální vyjádření počtu zaslaných nabídek, tzn. na jaké procento zaslaných poptávek řidič reagoval zasláním nabídky. V případě, že řidič nesplnil 2 po sobě jdoucí týdny aktuální minimální úroveň akceptace, následující týden nebude moct reagovat na objednávky z platformy Liftago (tzv. “ban”).
Neúčtujeme žádné měsíční poplatky nebo paušály. S Liftago platíte až při realizované zakázce. V tu chvíli se z vašeho výdělku strhne % poplatek z jízdného.
Aktuální výši akceptace a poplatků dle regionu naleznete zde.