Dodržujte nařízení vlády a při využívání Liftaga mějte zakrytá ústa a nos vhodnou ochranou. Děkujeme.

Tiskové zprávy

Výsledky 2020 – Dopady krize – Trendy a změny na trhu

19. 1. 2021

Dobrý den,

posílám nové postřehy ze zajišťování přepravy lidí a zboží po celé ČR. Tentokrát včetně ročenky s výsledky Liftaga za rok 2020. V případě vaší reakce prosím ponechte kolegy media@liftago.com v kopii pro zajištění kvalitního servisu a odpovědí.

———————————-

Ročenka Liftago 2020 – Místo plánovaného růstu +50 % Liftago v uplynulém roce hodnota zprostředkovaných přeprav o 34 % klesla na 265 milionů korun. Covid stál Liftago dosud desítky milionů korun, ale dlouhodobě urychlí přechod Liftaga do platformy pro přepravu lidí i věcí. Právě doručování zaznamenalo klíčový rok a s ním i nárůst +6000 %. Na konci roku bylo Liftago schopné zapojovat i dodávky nebo doručovat desítky tisíc zásilek expresně i hromadně na přesný čas, a to z dvacítky větších měst u nás i na Slovensku. Všechny přeprav byly realizovány netradičně, tedy mimo přetíženou distribuční síť a tzv. “on-demand”. Akcionářská struktura je nadále 100% česká 🇨🇿

Citace: “Na pandemii reagujeme rychlou adaptací a investicemi do inovací. I pro rok 2021 řadu novinek připravujeme a naši individuální i firemní zákazníci se o nich dozví nejdříve. Právě jejich loajalita během krize a otevřenost novinkám nám dodala potřebnou odvahu,” říká Ondřej Krátký, spoluzakladatel a ředitel Liftago, a.s.

———————————-

Zajímavosti Liftaga 2020:

  • Liftago obsloužilo přes půl milionu koncových zákazníků a řadu firem: přes 1500 firemních uživatelů taxislužby a přes 600 firemních partnerů logistiky.
  • Liftago zlepšilo i kvalitu doručování zboží, s úspěšností 97 % zásilek doručených na první pokus a na minuty přesně.
  • Největším e-commerce partnerem byla Alza, se kterou Liftago obsluhu zákazníky ze 24 poboček ve 20ti městech v Česku a na Slovensku v režimu expresním i v režimu hromadného doručování ve stejný nebo další den.
  • Nejdelší optimalizovaná doručovací trasa jednoho řidiče měla 49 zásilek. U rychlého doručení byla průměrná doba doručení 30 minut od objednání a 18 minut od převzetí do doručení.
  • Řidiči ujeli 9,5 milionu km. Průměrné hodnocení od zákazníků dostali 4.92* z 5ti možných.
  • Nejčastěji se potkal stejný řidič a pasažér v Liberci. Oblíbená dvojice spolu během roku jela 102x.
  • Nejaktivnější řidič odjel 4636 jízd zároveň s téměř dokonalým hodnocením 4,98*.
  • Nejdelší taxi jízda byla z Prahy do Vídně (450 km). Nejaktivnější pasažér loni taxi využil k 913 jízdám.
  • Liftago řidiči rozvezli desítky tisíc kusů velmi potřebného zboží. Například porcí jídla potřebným (seniorům, samoživitelkám a podobně, ve spolupráci s BreakfastStory.cz), stejně jako dílů pro vývoj a distribuci ochranných pomůcek nebo kompletního zdravotnického materiálu.

———————————-

Trendy a změny na trhu, ke kterým dokážeme říci více:

  • Na trhu značně stoupla nejistota v další vývoj a s každým uvolněním klesá ochota znovu provoz omezovat.
  • Sociální vazby i přepravy ve městě se výrazně změnily, alespoň podle výrazného poklesu taxi objednávek do hospod a restaurací nebo dle zahraničních cest za obchodními partnery. Dochází ke změně zvyků v dopravování do práce a z práce na úkor MHD, což může přinést dopravní problémy post-covid.
  • Kromě zrychleného přechodu zákazníků do online nakupování přinesla pandemie razantní výkyvy v kvalitě doručování na trhu (viz tržní data Balíkobotu) a prověrku stability často zastaralých e-commerce a distribučních systémů (jsou stavěné na výkyvy +25-50 %, nikoliv na větší růsty).
  • Stát by si zasloužil novou verzi ‘stateware’ – v nouzovém stavu chyběl plně digitální přístupu ke státní správě (pro přepravce je stále zbytečně administrativně náročné registrovat se snadno pro převoz osob, jídla i potravin naráz). I regulace pracovně-právních vztahů v době práce z domu nebo ze zahraničí vyžaduje aktualizaci. Státní správě i samosprávě nadále chybí základní data pro rozhodování.
  • Pracovní trh dostal zabrat několika vlnami náborů a propouštění smluvních zaměstnanců. Některé restaurace museli zavřít, menší části z nich naopak vzrostla výdělečnost díky rychlé adaptaci konceptu nebo snížení personálních nákladů. Podobné výkyvy v nezaměstnanosti zažili krom sektoru HoReCa i sektor osobní přepravy.

———————————-

Všechno dobré do nového roku!

Ondřej Krátký
spoluzakladatel & ředitel Liftago, a.s.

← Zpět na archiv