←Zpět na Otázky a odpovědi

Změna trasy || Střídat tarify || Profilová fotka || Čistý vůz || Řidičský styl
Premium vozy || Radio || Komunikace || Empatie || Dresscode || Něco navíc

Změna ceny/trasy

Zeptejte se na počátku jízdy pasažéra, zda má nějakou oblíbenou, nebo preferovanou trasu, kterou by rád jel. Pokud ano, porovnejte ji s trasou, kterou Liftago určilo jako nejkratší a pokud je rozdílná, upozorněte pasažéra, že výsledná cena může být odlišná od odhadované ceny.

Pokud pasažér nechá výběr na vás, doporučujeme zvolit nejkratší možnou trasu (dle našich mapových podkladů to je zelená linka ve vaší aplikaci). Pokud znáte optimálnější trasu, můžete ji zákazníkovi nabídnout, vždy však upozorněte na rozdíl ceny. Předejdete tak zbytečnému nedorozumění na konci jízdy. Vysvětlením může být, že na této trase je uzavírka, či zbytečně hustý a pomalý provoz.

Doporučujeme při delších trasách vyzjistit od pasažéra, jak moc pospíchá a uzpůsobit tomu výběr trasy. Opět však nezapomeňte pasažéra upozornit na případnou změnu v ceně.

Změna trasy || Střídat tarify || Profilová fotka || Čistý vůz || Řidičský styl
Premium vozy || Radio || Komunikace || Empatie || Dresscode || Něco navíc

Střídat tarify

Doporučujeme si v aplikaci vyplnit alespoň 4 různé tarify (máte-li je na taxametru) a na každou poptávku reagovat konkrétním tarifem tak, aby jste vždy zohlednili ekonomiku poptávky (dojezd a délku jízdy), ale také aktuální situaci (např. počet řidičů v okolí).

Jste-li blízko zakázky, volte s ohledem na třídu vašeho vozu nižší tarif. S vyšším dojezdem za zákazníkem, je pro vás ekonomické zakázku odjet s vyšším tarifem. Je-li jízda krátká, nabídněte klidně vyšší tarif. Zákazníci mají většinou málo nabídek a máte větší šanci zakázku stále s výdělkem odjet. Krátké zakázky jsou nejekonomičtější: udrží vás v centru a vyhnete se prázdným kilometrům zpět.

Je-li jízda delší nabídněte tarif nižší. Jde o to chovat se u každé zakázky jako podnikatel a zvažovat náklady a příležitosti

Změna trasy || Střídat tarify || Profilová fotka || Čistý vůz || Řidičský styl
Premium vozy || Radio || Komunikace || Empatie || Dresscode || Něco navíc

Profilová fotka

Víme, že dělá divy. Z naší dlouhodobé zkušenosti vyplývá, že zákazníci dávají přednost řidiči s kvalitní profilovou fotografií. Největší úspěch mají fotografie řidiče s úsměvem a v košili či tričku s límečkem před jednobarevným pozadím.

Změna trasy || Střídat tarify || Profilová fotka || Čistý vůz || Řidičský styl
Premium vozy || Radio || Komunikace || Empatie || Dresscode || Něco navíc

Čistý vůz

Udržujte ve svém voze permanentní čistotu a příjemnou vůni. V období horšího počasí to může být komplikovanější, ale klaďte na to opravdu důraz. Pokud i během dne zaregistrujete výraznější špínu, nebo nepořádek, napravte to. Investovaných pár minut je lepší, než nespokojení pasažéři, který vám udělí z tohoto důvodu snížené hodnocení.

Nebojte se ptát zákazníků, nebo jiných osob, jak jim vůz voní. Nemělo by v něm být převoněno, ale zároveň v něm nesmí být něco nepříjemného cítit. Pokud opět něco nepříjemného zaregistrujete, pokuste se pořádně vyvětrat, ať opět nezískáte v další zakázce snížené hodnocení.

Změna trasy || Střídat tarify || Profilová fotka || Čistý vůz || Řidičský styl
Premium vozy || Radio || Komunikace || Empatie || Dresscode || Něco navíc

Řidičský styl

Není jednoduché se zalíbit všem pasažérům řidičským stylem. Je nutné dodržovat předpisy a pokud se na nás pasažéři s něčím obrací, je to většinou agresivní jízda. Snažte se jezdit plynule a hlavně bezpečně. Věnujte dostatečnou pozornost chodcům a pokuste se vyvarovat interakcí s jinými řidiči (troubení, nadávky, komentáře) takovéto chování může důvod pro pasažéra proč se s Vámi už znovu nesvézt.

Změna trasy || Střídat tarify || Profilová fotka || Čistý vůz || Řidičský styl
Premium vozy || Radio || Komunikace || Empatie || Dresscode || Něco navíc

Nový vůz (Premium)

Pokud máte nový vůz, je to pro pasažéra rozhodně atraktivnější. V takovém případě si můžete dovolit nasazovat i vyšší tarify než kolegové, kteří mají podstatně starší vůz a nenabízejí tak pasažérům srovnatelný komfort a službu.

U vozů střední a vyšší třídy, které nejsou zároveň starší 5 let, přidáváme do aplikace označení PREMIUM, které vidí pasažéři při získávání nabídek. Takové označení má též vliv na četnost získávání zakázek.

Pokud takovým označením budete disponovat, pasažéři na vás budou mít vyšší očekávání. Snažte se je tedy nezklamat. Pasažéři zároveň spolu s označením premium očekávají od řidiče i adekvátní chování, či dresscode.

Změna trasy || Střídat tarify || Profilová fotka || Čistý vůz || Řidičský styl
Premium vozy || Radio || Komunikace || Empatie || Dresscode || Něco navíc

Hudba/radio

Je lepší, když je hlasitost nastavena spíše níže a volba radia, či hudby, neutrální. Určitě se pasažérů ptejte, zda jim vyhovuje jak volba, tak hlasitost. Pokud máte rádi určitý styl hudby, nevnucujte jim ho vyloženě.  

Změna trasy || Střídat tarify || Profilová fotka || Čistý vůz || Řidičský styl
Premium vozy || Radio || Komunikace || Empatie || Dresscode || Něco navíc

Komunikace

Jsou pasažéři, kteří si rádi povídají a tací, kteří nikoliv. Snažte se odhadnout, kdo komunikaci chce vést a kdo ne. Nebojte se ticha. Pokud už komunikace povedete, snažte se ji udržet více neutrální, nebýt zbytečně negativní, ať už se to týká čehokoliv. Vyvarujte se rozhodně politických a společensky citlivých témat.

S pasažéry hovořte rozhodně kultivovaně.

Změna trasy || Střídat tarify || Profilová fotka || Čistý vůz || Řidičský styl
Premium vozy || Radio || Komunikace || Empatie || Dresscode || Něco navíc

Pozornost/empatie

Dívejte se na službu i vzniklé situace očima zákazníka. Takto předejdete různým trablům a ty které vzniknou, snadno vyřešíte. Nadšení zákazníci v komentářích nejčastěji oceňují ochotu, přístup, čistotu vozu nebo nadstandardní pozornost řidiče např. možnost dobýt si telefon, voda v autě, ženám nabídnutí, že řidič počká dokud nezajdou do vchodu. Tento přístup pak znamená průměrné hodnocení 4.8 – 5.0* a více zakázek.

Změna trasy || Střídat tarify || Profilová fotka || Čistý vůz || Řidičský styl
Premium vozy || Radio || Komunikace || Empatie || Dresscode || Něco navíc

Dresscode

Výběr oblečení samozřejmě necháváme na vás, ale ač to může být pohodlné, nedoporučujeme nosit tepláky, mikinu, apod. Vhodné je triko s límečkem a rozhodně uzavřená obuv. Pokrývka hlavy též za volant nepatří.

Změna trasy || Střídat tarify || Profilová fotka || Čistý vůz || Řidičský styl
Premium vozy || Radio || Komunikace || Empatie || Dresscode || Něco navíc

Něco navíc

Pokud budete dodržovat veškeré standardy, už toto vám zajistí výrazně vyšší hodnocení. Pokud pasažér nemá vyloženě důvod k nespokojenosti, uděluje 5*. Ale přesto, pokud v zákazníkovi vyvoláte skvělý pocit, například tím, že jste u dodal něco navíc, je většinou ochotný vám nechat spropitné, ale hlavně, zapamatuje si Vás a napříště budete mít větší šanci, že si Vás vybere, pokud mu udělíte nabídku. Zároveň tím děláte skvělou reklamu nejen sobě, ale i Liftagu jako takovému.

Někteří řidiči nabízejí žvýkačky, bonbony, nabíječku, wifi hotspot, kapesníčky, vodu.

Změna trasy || Střídat tarify || Profilová fotka || Čistý vůz || Řidičský styl
Premium vozy || Radio || Komunikace || Empatie || Dresscode || Něco navíc

←Zpět na Otázky a odpovědi